Новини

07.03.2023
438

Чергова зустріч студентів з психологом-практиком в рамках практично-орієнтованого навчання

Чергова зустріч студентів з психологом-практиком в рамках практично-орієнтованого навчання

Чергова зустріч студентів з психологом-практиком в рамках практично-орієнтованого навчання

07 березня 2023 р. в рамках Меморандуму про співпрацю між кафедрою наук про здоров’я ФЗФВ та Комунальною реабілітаційною установою «Обласний центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю» відбулася чергова онлайн-зустріч студентів спеціальностей 053 – Психологія ОП «Клінічна психологія» та 016 – Спеціальна освіта із Наталією Бушко, психологом відділення раннього втручання Обласного центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю, національним тренером з раннього втручання, системним сімейним психотерапевтом УСП.

Цього разу тема «Подорож в невідомість: психоемоційний стан сім’ї, в якій народилась дитина з інвалідністю» об’єднала понад 50 здобувачів освітніх ступенів бакалавр і магістр та викладачів: канд. пед.н., доцентки Кляп М.І., доктора психол.н., професорки Яцини О.Ф.  

          Н. Бушко поділилася тим, як з перших років роботи у відділенні раннього втручання (діти від народження до 4 років) практикувала модель взаємодії: психолог – сім’я, де зростає  дитина з інвалідністю. Психологиня наголосила на особливостях цієї взаємодії, в якій активуються різні канали зв’язку із реальністю: батьки включені в стосунки з психологом емоційно, а психолог, надаючи сім’ям та дітям з інвалідністю психологічну підтримку, осмислює їхню ситуацію раціонально. Говорилося про корекцію неадекватних реакцій поведінки та емоційних реакцій батьків; про те, що сім’я – це реабілітаційне середовище як для  дітей з інвалідністю, так і для інших членів сім’ї. У цьому контексті професійно значущою стала інформація про порушений традиційний цикл сім’ї, про чинники трансформації сім’ї, що можуть вивести або не вивести її на новий рівень функціонування, де вона стає ефективною в процесі розвитку дитини.

Звертаючи увагу на практичну підготовку студентів як майбутніх фахівців, Н. Бушко зауважила, що для кожної сім’ї, де зростає дитина з інвалідністю, фази її прийняття проживаються по-різному і не завжди цикл завершується. Адже психологічне прийняття є особливою позицією батьків щодо себе та своєї дитини, яка вимагає високої комунікативної компетентності клінічного психолога та здатності до рефлексії.

          Безпосередній вияв професійного інтересу до теми розмови спікерки слухачі зафіксували у запропонованій їм формі зворотного зв’язку.

Студенти висловили вдячність Наталії Бушко за те, що ділиться своїм досвідом роботи та є прикладом висококваліфікованого фахівця, професіонала своєї справи.

          Олена Яцина подякувала за продовження співпраці, яке крім змістового компонента освітнього процесу сприяє набуттю здобувачами вищої освіти соціальних навичок (soft skills), які, зокрема, відповідають цілям та результатам навчання з дисциплін «Спеціальна психологія», «Клінічна психологія», ін.

 

Категорії: