Новини

17.06.2021
368

ПРЕДСТАВНИКИ РЕКТОРАТУ ПРОВЕЛИ ЗУСТРІЧ-ДИСКУСІЮ З МАГІСТРАМИ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ «ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ» та «ПОЧАТКОВА ОСВІТА»

ПРЕДСТАВНИКИ РЕКТОРАТУ ПРОВЕЛИ ЗУСТРІЧ-ДИСКУСІЮ З МАГІСТРАМИ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ «ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ» та «ПОЧАТКОВА ОСВІТА»

На кафедрі загальної педагогіки та педагогіки вищої школи факультету суспільних наук триває переддипломна практика для студентів спеціальностей «Освітні, педагогічні науки» (освітні програми «Педагогіка вищої школи» і «Організація дошкільної освіти») та "Початкова освіта" (освітня програма "Початкова освіта").

Під час практики магістри опрацьовують наукову та методичну літературу відносно теми магістерської роботи, розробляють методологічну базу дослідження, проводять емпіричні дослідження, результати яких буде проаналізовано і відображено у магістерських роботах.

Вимогою часу стало вивчення студентами наукової та методичної літератури відносно тем магістерських робіт за допомогою електронного репозитарію ДВНЗ «УжНУ», ресурсів вільного доступу – українських, зарубіжних, Scopus, Web Of Science, а також інтернет-ресурсів сайтів науково-педагогічних видавництв, вітчизняних закладів вищої освіти та інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Працюючи над науковими дослідженнями, актуальним постало питання про академічну доброчесність. Саме тому доречною була зустріч магістрантів із заступницею начальника навчальної частини, начальника відділу моніторингу якості освіти, методичного та інформаційного забезпечення освітнього процесу Сабадош Мар’яною Володимирівною, яка щиро прийняла запрошення керівника практики доц. Попадич Олени Олександрівни.

Під час зустрічі представниця навчальної частини зазначила, що в УжНУ визначено чіткі та відповідні стандарти і процедури дотримання академічної доброчесності. Університет популяризує академічну доброчесність (насамперед через імплементацію цієї політики у внутрішню культуру якості) та використовує відповідні технологічні рішення як інструменти протидії порушенням академічної доброчесності.

Також М. Сабадош нагадала присутнім, що дотримання академічної доброчесності в УжНУ регламентується Положенням про академічну доброчесність в «Ужгородському Національному університеті» (https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/12223), етичним кодексом ДВНЗ «Ужгородський національний університет» (https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/22896).  В університеті створена постійно діюча комісія з питань академічної доброчесності та етики, діяльність якої регулюється відповідним Положенням про комісію з питань академічної доброчесності та етики  (https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/26837). Перевірка робіт на плагіат здійснюється за допомогою програм Unicheck та StrikePlagiarism.

Олена Олександрівна Попадич, голова комісії з дотримання академічної доброчесності на кафедрі загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, поінформувала практикантів, що учасники освітнього процесу мають безоплатний доступ до інфраструктури та інформаційних ресурсів «УжНУ», необхідних для навчання, викладацької та наукової діяльності в межах ОНП (наукова бібліотека (http://www.lib.uzhnu.edu.ua/), електронний репозитарій (https://www.uzhnu.edu.ua/uk/cat/university-it/dspace), сайт електронного навчання (https://e-learn.uzhnu.edu.ua/) тощо). Сторінка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи має окремий розділ, присвячений академічній доброчесності, який містить нормативні документи та корисні матеріали стосовно рекомендацій щодо дотримання академічної доброчесності, рекомендації щодо запобігання академічному плагіату (https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/32912).

Крім того, всі наукові керівники наголошують на необхідності дотримання правил доброчесності та запобігають появі випадків плагіату в роботах магістрів. «Усі роботи здобувачів спеціальностей «Освітні, педагогічні науки» та «Початкова освіта» пройдуть відповідну перевірку та будуть розміщені в репозитарії УжНУ», – підсумувала вона.

Також присутні обговорили формування індивідуальної освітньої траєкторії, зокрема через індивідуальний вибір здобувачами вищої освіти навчальних дисциплін у обсязі, передбаченому законодавством.

Мар’яна Володимирівна нагадала, що в ДВНЗ «УжНУ» вибірковість присутня як принцип організації освітнього процесу; нормативно визначено її процедуру,  зокрема у «Положенні про організацію освітнього процесу» (https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/31357), «Положенні про порядок реалізації здобувачами вищої освіти права на вільний вибір навчальних дисциплін» (https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/22963)).

Не менш продуктивною була й подальша робота учасників зібрання. Присутня на зустрічі Опачко Магдалина Василівна, доктор педагогічних наук, гарант освітньої програми «Педагогіка вищої школи», залучила присутніх магістрів до бесіди про підготовленість магістрів до написання і оприлюднення результатів наукового дослідження. «Рівень підготовленості залежить від організаційної (усвідомлення цілей і завдань дослідження, вироблення покрокового плану дій щодо проведення дослідження, дотримання термінів у оформленні та оприлюдненні результатів тощо); психологічної (прийняття ситуації, створення внутрішнього комфортного стану, включення елементів творчості, позитивна налаштованість на процес і результат дослідження) та особистісної (відповідальність, дисциплінованість, критичність і креативність, розширення лінії дотику досліджуваної проблеми із соціумом через індивідуальну причетність, вироблення ставлень та оціночних суджень) складових», – зауважила Магдалина Василівна.

У цьому контексті магістрів було залучено до перегляду освітньої програми та формування робочого навчального плану (відповідно до п.4.11. Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти ДВНЗ «УжНУ»).

Також М.В.Опачко провела опитування магістрів. Побажання здобувачів врахуються при перегляді освітньої програми, а результати опитування будуть доступні на офіційному сайті УжНУ.

Загалом присутні обговорили широкий спектр питань, актуальних для сфери освіти.

За інформацією кафедри 
загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Категорії: