Новини

05.03.2025
773

В УжНУ обговорили інтеграцію цілей сталого розвитку у освітній процес

В УжНУ обговорили інтеграцію цілей сталого розвитку у освітній процес

У середу, 5 березня, відбувся науково-практичний семінар “Інтеграція цілей сталого розвитку у освітній процес УжНУ”. Захід проходив у межах «Тижня дій та підвищення обізнаності щодо Цілей сталого розвитку ООН», який був оголошений Глобальною коаліцією університетів у партнерстві з Державним університетом штату Нью-Йорк.

 Модераторкою заходу виступила директорка Ресурсного центру зі сталого розвитку УжНУ,  доцентка кафедри міжнародних студій та суспільних комунікацій факультету історії та міжнародних відносин Ганна Мелеганич: “Сьогоднішній семінар приурочений завершенню тренінгованого курсу з основ концепції сталого розвитку для викладачів та співробітників УжНУ. Водночас захід можна назвати  щорічним для УжНУ, оскільки в минулому році ми вступили до Глобальної коаліції університетів та проводили подібне зібрання. Глобальна коаліція університетів допомагає просувати цілі сталого розвитку ООН у партнерстві з вищими навчальними закладами всього світу та кожного року у березні проводить тиждень підвищення обізнаності цієї тематики. Нині до нас долучились всі, для кого тема сталого розвитку є цікавою та близькою. Щиро дякую всім колегам, які зголосилися поділитися досвідом з приводу інтеграції в навчальні програми та курси цілей сталого розвитку чи їхній окремих компонетів. Цікаво, що доповіді стосуються різних спеціальностей, тож кожен зможе почути для себе щось нове”.

Проф. Геннадій Слабкий, гарант освітньої програми, завідувач кафедри громадського здоров’я представивив загалу доповідь «Наукова робота аспірантів за спеціальністю громадське здоров’я по досягненню цілей сталого розвитку». Геннадій Слабкий наголосив на головних цілях сталого розвитку, які є суголосними з темами дослідження аспірантів, а саме – “Ціль 3. Міцне здоров’я”; забезпечення здорового способу життя та сприяння благополуччю для всіх у будь-якому віці та “Ціль 11. Сталий розвиток міст і громад”; забезпечення відкритості, безпеки, життєздатності й екологічної стійкості міст і населених пунктів. А також окреслив основні методи дослідження та результати досліджень на державному рівні. 

Декан факультету історії та міжнародних відносин Віталій Андрейко поділився з учасниками семінару доповіддю щодо модернізації освітніх програм ФІМВ у цифровому контексті та впровадження інклюзивних і «зелених» компетентностей на основі найкращих практик та політичних рекомендацій ЄС. “У 2023 році в межах програми Erasmus+ КА2 два колективи фахівців УжНУ отримали фінансування для проєктів, спрямованих на розвиток потенціалу вищої освіти в Україні, покращення цифровізації, сталості та інклюзивності. Серед переможців команда факультету історії та міжнародних відносин з проєктом «Переосмислення вищої освіти в цифровому контексті та інтеграція загальної інклюзивної та екологічної структури на основі найкращих практик та політичних рекомендацій ЄС» – розповів Віталій Андрейко. Також у доповіді йшлося про візит учасників робочої групи до Грузії, проведення фокус-групового дослідження задля отримання інформації від зацікавлених сторін у виявленні прогалин в навчальних програмах та планах ЗВО України в питаннях цифрової трансформації, сталого розвитку та інклюзивності, проведення семінару «Особливості впровадження цифровізації, інклюзії та екологізації у вищій освіті України».

Кривенкова Руслана, доцентка кафедри туризму розповіла про управлінські інновації в формуванні сталого розвитку туризму: “Тема впровадження управлінських інновацій в туристично-рекреаційній галузі є особливо актуальною для дослідження, зокрема для нашої держави, туристична галузь якої наразі потерпає великих збитків та руйнацій. На нашу думку, “управлінські інновації” – це сукупність новаторських стратегій, методів та підходів у керуванні туристично-рекреаційною галуззю з метою покращення ефективності розвитку конкурентних переваг і досягнення стратегічних цілей. Нами сформульовано 2 основні аспекти управлінських інновацій: інформаційно-технологічні інновації та організаційні інновації управління.” - зазначила доповідачка.

Також серед спікерів семінару – старша викладачка кафедри германської філології Сумського державного університету Анна Зінченко, доповідь стосувалась оновлення навчальної дисципліни в рамках освіти для сталого розвитку та Антоніна Булина з доповіддю «Англійська мова та англомовна художня література як інструмент підвищення обізнаності щодо ЦСР».

Завершили захід практичною частиною, де учасники могли ближче поспілкуватись, познайомитись та поміркувати над  основними компонентами освітньо-наукового процесу в УжНУ і яким чином вони пов’язані з досягненням цілей сталого розвитку. 



Ганна Фельцан, 

Інформаційно-видавничий центр

 

Категорії: