Під час засідання Вченої ради УжНУ розглянули результати наукової роботи за 2024 рік та завдання на 2025 рік
У вівторок, 25 лютого, відбулось чергове засідання Вченої ради УжНУ. На порядку денному важливі питання щодо результатів наукової роботи за 2024 рік та завдань на теперішній рік, запровадження інтегрованої інформаційної системи управління освітнім процесом, розгляд конкурсних та атестаційних справ та інше.
З нагоди третьої річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну ректор УжНУ Володимир Смоланка озвучив звернення Вченої ради Ужгородського національного університету. “Українська нація не скорилася ворогу і попри болючі втрати стала морально сильнішою, досвідченішою в організації спротиву, навчилися воювати та бити ворога. Українці своєю героїчною боротьбою засвідчили світу, що нас неможливо змусити капітулювати і нікому не варто недооцінювати патріотизм українців, коли вони обʼєднаними зусиллями єдиної нації борються на фронті і в тилу за свою Свободу, Незалежність, Державність, за своє національне право визначати власну долю для себе і своїх нащадків. І це почуття – одне з найпотужніших, яке неспроможні похитнути ні чисельна перевага ворога, ні його найновіше озброєння, ні нерішучість чи корисливість наших союзників” – йдеться у зверненні. З повним текстом можна ознайомитись тут.
Уже за доброю традицією на початку засіданнь Вченої ради ректор УжНУ Володимир Смоланка вручає грамоти за сумлінне виконання посадових обов’язків та з нагоди ювілеїв. Такими відзнаками нагороджено: на честь 75-річчя декана фізичного факультету Володимира Лазура та на честь 65-річчя директора Інформаційно-видавничого центру Василя Ільницького. Також було вручено дипломи доктора філософії. Фото за посиланням.
Одне з ключових питань засідання – доповідь проректора з наукової роботи Івана Миронюка про результати наукової роботи за 2024 рік. Зокрема, в доповіді зроблений акцент на міжнародних наукових проєктах УжНУ: “П’єзоелектричність в 2D-матеріалах: матеріали, моделювання та застосування” (Piezo2D) – координатор проєкту д. ф.-м. н., проф. Ю.М. Височанський; “Розширення можливостей високих технологій для закладів вищої освіти” – головний менеджер проєкту д. мед. н., проф. І.С. Миронюк; “Сталі оптичні матеріали та методи: Освіта та дослідницька інфраструктура (SOMMER!)» DAAD “SDG-Partnerships 2024-2027” – головний менеджер проєкту к. ф.-м. н., доц. О.О. Гомонай; спільний українсько-швейцарський проєкт “3D та 2D складні халькогеніди для терагерцової фотоніки” – координатор проєкту д. ф.-м. н., проф. О.О. Грабар; грантова угода на дослідження з Шанхайською астрономічною обсерваторією “Моніторинг геостаціонарних супутників за допомогою оптичних телескопів” – науковий керівник к.ф.-м.н. В.І. Кудак; “Підтримка науково-дослідницької діяльності Центру гунгарології Ужгородського національного університету” – науковий керівник к.філ.н. Е.Т. Берта.
Щодо публікаційної активності науковців протягом звітного періоду: публікацій у журналах, що індексуються в базах даних Scopus або Web of Science нараховується 116, статей у фахових виданнях України категорії «Б» – 234, публікацій у матеріалах конференцій, тезах доповідей та виданнях, що не включені до переліку фахових видань України – 241, патенти України на винаходи (корисні моделі) – 29, монографії та розділи монографій – 12.
Також доповідь проректора з наукової роботи УжНУ стосувалась аспірантури та докторантури, діяльності Навчально-наукового центру підготовки та атестації кадрів вищої кваліфікації, служби вченого секретаря, Наукової бібліотеки УжНУ, Ради молодих вчених, редакційно-видавничої роботи та ін.
Серед планів на 2025 рік у Науково-дослідної частини: забезпечити якісне та своєчасне виконання тематичних планів наукових досліджень; спільно із відповідними структурними підрозділами забезпечити проведення державної атестації за науковими напрямами “Природничо-математичний” та “Біомедичний”; здійснити аналіз показників результативності наукової діяльності і розробити план роботи щодо відповідності критеріїв оцінки згідно з Методикою оцінювання ефективності наукової (науково-технічної) діяльності; спільно із заступниками деканів з наукової роботи, керівниками наукових підрозділів і кафедральних наукових груп, ініціювати процес подання проєктних заявок для отримання грантів в межах міжнародних наукових програм, зокрема таких, як “Horizon Europe”, EIT Urban Mobility, COST, EUREKA, Erasmus+ KA2 та багато іншого.
Ще одне важливе питання – запровадження інтегрованої інформаційної системи управління освітнім процесом «Інформаційна система УжНУ». Начальниця Центру інформаційних технологій Христина Мишковська зазначає, що цілями запровадження ІСУ є підвищення ефективності роботи закладу освіти; забезпечення відкритості та прозорості освітнього процесу; інтенсифікація роботи науково-педагогічного персоналу; формування зворотного зв’язку між здобувачами вищої освіти, викладачами та адміністрацією університету; забезпечення контролю за виконанням своїх обов’язків усіма сторонами освітнього процесу.
Також було розглянуто конкурсні та атестаційні справи. За результатами голосування, Валерію Пацкану присвоєно вчене звання професора кафедри адміністративного, фінансового та інформаційного права, Вадиму Рошканюку – професора кафедри господарського права, Петру Стецюку – професора кафедри інформаційних управляючих систем та технологій; Діані Ворон – доцента кафедри адміністративного, фінансового та інформаційного права, Ростиславу Палагусинцю – доцента кафедри соціології та соціальної роботи.
Щодо обрання за конкурсом на вакантні посади науково-педагогічних працівників -- завідувачем кафедри генетики, фізіології рослин і мікробіології став Михайло Вакерич; завідувачем кафедри нейрореабілітації із курсами медичної психології, пульмонології та фтизіатрії – Тарас Студеняк; завідувачем кафедри прикладної фізики і квантової електроніки – Віталій Біланич; завідувачем кафедри Античності, Середньовіччя та історії України домодерної доби – Ігор Ліхтей; завідувачем кафедри модерної історії України та зарубіжних країн – Ігор Шніцер; завідувачем кафедри археології, етнології та культурології – Володимир Мойжес; завідувачем кафедри бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту – Олеся Дюгованець; професора кафедри плодоовочівництва і виноградарства – Олена Савіна.
Відтак члени Вченої ради розглянули питання щодо затвердження змін до освітніх програм та навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти; затвердження навчальної програми лікарської резидентури; затвердження Положення про організацію та проведення об’єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту для студентів освітніх програм другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей 222 «Медицина» та 226 «Фармація, промислова фармація» в новій редакції; затвердження концепції освітньої діяльності, освітньо-професійної програми з підготовки фахових молодших бакалаврів за спеціальністю «Фармація»; створення в структурі факультету історії та міжнародних відносин навчально-наукового міждисциплінарного центру гуманітарних наук «КРІСТЛІТ» та інше.
Ганна Фельцан,
Інформаційно-видавничий центр