Кава із деканом/кава зі студентом: топ-5 причин, чому варто вступати на факультет туризму та міжнародних комунікацій
А ми продовжуємо нашу щотижневу рубрику! На цей раз ми дізнались, чому варто вступати на факультет туризму та міжнародних комунікацій. Про переваги вступу на факультет нам розповіли декан Наталія Габчак та студент Орест Геча.
Якщо ви мрієте, щоб ваша майбутня професія була пов’язана з подорожами чи плануєте відкрити власний туристичний бізнес - без сумніву вам необхідно вступати на факультет туризму та міжнародних комунікацій Ужгородського національного університету.
Отож, ловіть добірки топ-5 причин для вступу на факультет туризму та міжнародних комунікацій:
Наталія Габчак, декан факультету:
1.Професійність та наукові здобутки професорсько-викладацького складу факультету туризму та МК. У структурі факультету функціонує 3 кафедри: кафедра туризму; кафедра туристичної інфраструктури та готельно-ресторанного господарства; кафедра міжнародних комунікацій. Науково-педагогічний колектив факультету туризму та МК налічує 32-х працівників за основним місцем роботи та 15 сумісників, з них: 4 доктори наук та 23 кандидати наук.
Факультет туризму та міжнародних комунікацій готує фахівців за освітніми ступенями «бакалавр» та «магістр», за такими спеціальностями:
- 241 «готельно-ресторанна справа»
- 242 «туризм»
Науково-дослідна робота викладацького складу кафедр здійснюється в межах факультетської наукової теми: «Загальнонаукові аспекти стратегії розвитку туристичної індустрії України». За результатами наукових напрацювань викладачами видаються монографії, друкуються наукові статті у фахових виданнях України та за її межами: Scopus, Web of Science тощо. Науковці залучені до виконання різних державних програм з розвитку туризму в Карпатському регіоні та Україні. Доробок викладачів факультету відзначається високим рівнем наукової та навчально-методичної підготовки. Чимало зроблено для забезпечення навчального процесу фаховою літературою, навчальними посібниками, методичними рекомендаціями, програмами з курсів та спецкурсів як нормативної, так і варіативної складової.
2. Ґрунтовне вивчення іноземних мов на факультеті.Успішно витримати зростаючу конкуренцію на ринку туризму і готельно-ресторанного бізнесу можна тільки завдяки високій якості туристичного сервісу, рівень обслуговування якого залежить від ґрунтовної спеціальної фахової підготовки персоналу, тому навчальний план бакалавра та магістра спеціальностей «туризм» та «готельно-ресторанна справа» передбачає поглиблене вивчення іноземних мов, де обов’язковими є англійська та німецька мови, а за вибором студента – французька та словацька. Додатково планується ввести факультативні заняття з польської мови. Успішно закінчивши магістратуру випускники отримують додаткову кваліфікацію «гід-перекладач».
3. Навчання й дозвілля студентів відповідає сучасним тенденціям освітніх послуг. Студентство факультету налічує понад 400 студентів денної та заочної форм навчання. Для успішного засвоєння теоретичного матеріалу та якісного виконання практичних занять з професійно-орієнтованих дисциплін до послуг студентів високопрофесійний професорсько-викладацький склад, 3 навчальні лабораторії (лабораторія інформаційних технологій, лабораторія ресторанного господарства та барної справи та тренінгова аудиторія для роботи в малих групах); комп’ютерний клас; сучасні аудиторії.
Так, студенти напряму підготовки «туризм» Аліна Пішкар, Кароліна Срібна, Юлій Штел, Беата Вийгшев під керівництвом досвідчених викладачів неодноразово посідали призові місця на Всеукраїнських студентських олімпіадах та конкурсах науково-дослідницьких робіт в містах Київ та Чернівці. Вони ж переможці конкурсу проектів Всеукраїнського молодіжного економічного форуму та Всеукраїнського молодіжного конкурсу «Новітній інтелект України» (м. Київ). Студенти факультету туризму постійно беруть активну участь у громадському та соціально-культурному житті університету та Закарпаття.
Навчання студентів гармонійно поєднується із дозвіллям. Незабутні враження залишають традиційні тематичні поїздки як територією України, так і за її межами, зокрема:
- країнознавча поїздка за маршрутом Ужгород – Будапешт – Відень – Ужгород;
- краєзнавча поїздка за маршрутом Ужгород – Львів – Івано-Франківськ – Ужгород;
- краєзнавча поїздка за маршрутом Ужгород – Київ – Переяслав-Хмельницький – Ужгород;
- Ужгород – Львів – Люблін – Рига – Стокгольм – Юрмала – Львів – Ужгород;
- підкорення найвищої вершини Вододільного хребта (г.Пукуй);
- новорічно-різдвяна подорож за маршрутом Ужгород-Відень-Будапешт-Ужгород та ін.
Відповідно до робочих програм навчальних дисциплін та планів позааудиторних форм роботи практичні заняття часто проводяться за межами стін факультету (Деренівська купель, село Колочава Міжгірського району, екскурсії по місту, готельно-ресторанні комплекси і т.д.).
Не менш цікавими є святкування таких свят, як Всесвітній День туризму, День першокурсника, Парад Миколайчиків, Міс і Містер факультету і т.д.
4. Міжнародна співпраця та стажування.Укладені договори про співпрацю відкривають широкі можливості викладачам і студентам проходити стажування та практики за кордоном. 3 кожним роком відпрацьовується співпраця з тими організаціями та установами туристичної та готельно-ресторанної галузі, які здатні забезпечити їхню практичну спрямованість.Зокрема, факультет та його структурні підрозділи є активними учасниками міжнародного співробітництва та студентських стажувань з партнерами з Туреччини, Чехії, Польщі, Іспанії, Словаччини та Північного Кіпру, де студенти здобувають практичні навички ведення туристичного бізнесу та удосконалюють володіння іноземними мовами. Так, з грудня 2016 року студенти успішно проходять практики-стажування на базі готельної мережі «Alexandra Complex», яка включає 10 кращих готелей Словаччини: «Alexandra Hotel****», «Sport Hotel***», «Alexandra Wellness Hotel***», «Avena Relax Hotel***», «Oresnica Hotel***», з безкоштовним проживанням, триразовим харчуванням і трансфером. Угода про міжнародну співпрацю з туристичною компанією «SARPEDON TRAVEL» та «CALIPSO TYR» (Турецька Республіка) забезпечує стажування студентів на узбережжі Егейського та Середземного морів у курортних районах Анталії, Аланьї, Кемеру, Белеку, Сіде та Мармарису з безкоштовним медичним страхуванням, проживанням, триразовим харчування та трансфером. Відповідно підписаного договору вже 5 рік поспіль відбувається щорічний обмін між студентами факультету туризму та студентами з Політехнічного інституту в м. Їглава (Чехія), а також співпраця викладачів та студентів за програмою ЕРАЗМУС + (Польща).
5. Перспективи для випускників. Ринок праці у сфері туризму та готельно-ресторанної індустрії переживає справжній «кадровий голод» професіоналів: туристичним компаніям не вистачає близько 50% працівників середньої ланки і 80% співробітників вищого менеджменту. Саме транскордонне розташування Закарпаття дозволяє постійно розширювати географію баз практик міжнародного рівня та працевлаштування не тільки в Україні, а й в країнах ближнього зарубіжжя.
Випускники нашого факультету працюють на підприємствах і в організаціях ресторанного, готельного господарств, туризму та виставкової діяльності за різними формами власності за типами господарювання на посадах:
- керівників (президент асоціації, концерну, корпорації, генеральний директор готелю чи туристичного комплексу, директор готелю, виставкового центру, ресторану, турфірми, менеджер з економіки, завідувач відділом, начальник експлуатації тощо); менеджер з персоналу;
- фахівців з адміністративної роботи (головний адміністратор служби прийому та розміщення у готелі, головний інженер та метрдотель в ресторані);
- фахівців матеріально-технічного забезпечення (економіст зі- збуту, начальник відділу збуту, та ін.); у маркетингових та комерційних відділах (начальник відділу, комерційний агент комівояжер, брокер та ін.);
- керівників в підрозділах по виробництву, реалізації та організації споживання товарів, продукції ресторанного господарства та послуг (завідувач виробництва в ресторанах, інженер-технолог, шеф-кухар).
Орест Геча, студент-магістрант спеціальності «туризм»:
«Подорожі вчать більше за будь-що. Іноді один день, проведений в інших місцях, дає більше, ніж десять років життя вдома» - Анатоль Франс. Саме з цього варто розпочинати міркувати вступникам у виші – пошуку найкращого навчання, а найкращим навчання безумовно є практика! Саме тому я можу виділити такі причини, чому варто вступати на факультет туризму та МК:
1.Практичність. Навчання тісно пов‘язане з практикою, систематично проводяться екскурсії (ц тому числі іноземними мовами), аудиторне навчання здійснюється у формі презентацій (які є основою візуалізації), що лише сприяє засвоєнню інформації.
2.Вивчення іноземних мов. Ні для кого не буде секретом той факт, що знання іноземних мов (передусім англійської та німецької) є своєрідним стержнем професійності того чи іншого кандидата на відповідну посаду. Працюючи в будь-якій сфері ці навички завжди пригодяться. На факультеті туризму та МК вивчається багато мов (на вибір студента), протягом навчання нами вивчались такі дисципліни як: «іноземна мова», «теорія та практика перекладу», «лігвістичний аспект при перекладі», «іноземна мова за проф. спрямуванням» та інші.
3.Подорожі. В рамках вдосконалення практичних навичок на факультеті здійснюються низка поїздок до Будапешту, Відня, Праги, Братислави, Їглави, Дрездена і т.д. У межах України розробляться унікальні тури (одні з останніх Ужгород-Чернівці-Хотин-Кам‘янець-Подільський-Львів-Ужгород), часті виїзди на різноманітні виставки в Київ, Львів, Одесу. Ми беремо участь у різноманітних заходах, де є можливість покращити свої професійні якості.
4.Стажування. Мабуть, найбільш вагомий фактор успіху і популярності факультету описати в кількох реченнях неможливо та варто зосередитись на найважливіших деталях:
- стажування проходять в Туреччині, Болгарії, Словаччині + розробляються програми на іспанському напрямку.
- навчання в Польщі (факультет активний учасник програми обміну з Академією Поморською в Слупську)
- тренінги та воркшопи (найчастіше у Львові, Києві та Одесі) + окремий договір про співпрацю з Їглавським університетом (комплексна програма обміну досвіду та навчанням, яка включає тури і екскурсії, тренінги, воркшопи та навчальні лекції). Стажування – це можливість для подорожей, під час яких випадає нагода вивчити не тільки країну перебування, а й сусідні з нею. Таким чином, завдяки трьом програмам обміну я побачив 16 країн.
5.Досвід та особисті якості. Це основні завдання системи освіти - навчити та відпустити в доросле життя уже готового, досвідченого фахівця своєї справи. Диплом відіграє важливу роль в житті, проте навички та компетенції, здобуті під час навчання, залишаються на все життя, незалежно від того, яку роботу ви оберете. Комунікабельність, привітність, знання іноземних мов, ну, і звісно, азартність – зазвичай у цій галузі працюють справжні фанати, які не проміняють туристичний бізнес та подорожі ні на що інше.
Розмову вела Ганна Фельцан
Інформаційно-видавничий центр