В УжНУ відбулось обговорення реалізації політики стійкості й сталості
У вівторок, 5 березня, відбувся інтердисциплінарний круглий стіл «Реалізація політики стійкості й сталості в Ужгородському національному університеті», який пройшов з ініціативи Центру сталого розвитку. Захід реалізований у межах «Тижня дій та підвищення обізнаності щодо Цілей сталого розвитку ООН», що був оголошений Глобальною коаліцією університетів у партнерстві з Державним університетом штату Нью-Йорк. У круглому столі взяли участь викладачі й студенти УжНУ.
Про вагомість концептуального розуміння політики стійкості й сталості розповіла проректорка з науково-педагогічної роботи УжНУ Мирослава Лендьел: “Ми вирішили провести цей захід саме на початку весни, адже минулого року у цей час рішенням Вченої ради було прийнято положення “Про політику стійкості та сталого розвитку ДВНЗ “Ужгородський національний університет”. І таким чином, ми стали першим вишем в Україні, який засвідчив важливість політики стійкості та сталого розвитку. Чому таке рішення є для нас вагомим? Передусім у нас на цей момент було багато напрацювань. Центр сталого розвитку УжНУ активно розвивається вже близько десяти років. Саме УжНУ був першим на Заході країни університетом, який започаткував проведення дебатів серед студентства. І наші команди на національному рівні декілька разів займали призові місця. Ми систематично проводимо заходи, які стосуються цілей сталого розвитку, бо це дійсно ті питання, які об’єднують людство в одну спільноту. Війна в Україні є найбільш важливою і чутливою темою для нас, але і вона супроводжується низкою екологічних проблем та екоциду”.
Ганна Мелеганич, очільниця Центру сталого розвитку УжНУ, доцентка факультету історії та міжнародних відносин, поділилася загальними тенденціями у досягненні глобальних цілей в Україні в умовах війни та діяльністю Центру сталого розвитку. Протягом 2015-2023 рр. було проведено більше 100 заходів – лекцій, тренінгів, дебатних турнірів, квестів для школярів, студентів, науково-педагогічних працівників та держслужбовців. Також було впроваджено навчальні курси/модулі для студентів спеціальностей «Міжнародні відносини», «Екологія», «Середня освіта. Географія». Організовано та взято участь більше ніж в 25 конференціях, форумах, круглих столах, семінарах. Крім цього, Центр сталого розвитку дотичний до видання підручників, монографій та захисту дисертацій, які б могли сприяти розвитку громадам, розробки та впровадження грантів з проблем розвитку місцевих громад, проведення спільного оцінювання громад, підготовки рекомендацій щодо проведення відповідних змін.
Щодо екологічної складової у відновленні та відбудові України доповідала Світлана Делеган, керівниця Центру міждисциплінарних наукових досліджень УжНУ: “Основна сфера моєї діяльності зосереджена на екологічних проблемах локального, регіонального та міжнародного рівня. Я б хотіла ділитися напрацюваннями проєктів, які стосуються екологічної складової та відновлення України після закінчення війни. Безумовно, сьогодні часто можна почути думки, що не варто загадувати наперед, а зосереджуватися на теперішньому. Однак не завжди екологічні проблеми можуть бути вирішені в практичній площині. Часто вони регулюються законодавством України та міжнародною співпрацею. Оскільки ми з вами прямуємо до єдності з ЄС”.
Про взаємозвʼязки між художньою літературою та цілями сталого розвитку розповіла Антоніна Булина, заст. нач. відділу міжнародного співробітництва УжНУ. “Художня література часто торкається найактуальніших питань, тому література здатна і розповідає різноманітні історії, що віддзеркалюють проблеми, з якими ми стикаємося сьогодні. Однак література – це не лише те, що вона розповідає, а й те, як вона це розповідає. Те, як ми спілкуємося з рештою світу, безумовно, впливає на те, що ми робимо. Художня література може сприяти досягненню ЦСР, а саме через дослідження роботи нашого розуму” – зазначила у своїй доповіді старша викладачка кафедри англійської філології.
Захід відвідала також вчителька образотворчого мистецтва Ужгородського ліцею №8, дипломантка першого туру всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2024" у номінації "Образотворче мистецтво" Лариса Чубелка. Вона відзначила важливість таких заходів для молодшого покоління, а також зауважила, що залюбки долучиться до подібних заходів ще, адже це надає можливість ділитися корисними напрацюваннями з вихованцями.
Ганна Фельцан,
Інформаційно-видавничий центр