Кафедра бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту

Кафедра бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту (БАММ) Ужгородського національного університету отримала свою сучасну назву на факультеті міжнародної політики, менеджменту та бізнесу відповідно до  ухвали Вченої Ради університету від 8 листопада 2016 року (протокол № 13). 

З початку свого заснування у 2007 році кафедра пройшла ряд трансформаційних етапів: була правонаступницею кафедри міжнародного бізнесу, логістики та менеджменту, яка, у свою чергу, була правонаступницею кафедри міжнародного бізнесу та світової політики. За рахунок такого досвіду вдалося сформувати потужний колектив кафедри: 3 докторів та 7 кандидатів наук.

Метою науково-освітньої діяльності кафедри бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту є:

  • підготовка висококваліфікованих, професійних та перспективних фахівців з новими поглядами і способом мислення, які здатні забезпечити ефективне функціонування підприємств та їх конкурентоспроможність на національному та міжнародному ринках; 
  • досягти необхідного Україні управлінського та підприємницького успіху; 
  • забезпечити інноваційний розвиток фірми та в цілому сприяти формуванню ефективного бізнес-сегменту України.

У зв’язку з цим кафедра БАММ здійснює підготовку:

  • здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» за освітньою програмою «Менеджмент» та 075 «Маркетинг» за освітньою програмою «Маркетинг», 
  • а також підготовку здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» за освітньою програмою «Бізнес-адміністрування».

Доцільність підготовки кафедрою БАММ спеціалістів названих спеціальностей підтверджується як характеристиками працевлаштування випускників, так і прогнозами замовлень на фахівців названого профілю підприємств та організацій регіону.

Основні принципи розвитку кафедри бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту:

  • орієнтація на підготовку висококваліфікованих працівників, здатних ефективно конкурувати на ринку праці і при потребі швидко адаптуватися до зовнішніх впливів макро- і мікросередовища бізнесу;
  • постійне удосконалення професорсько-викладацького складу кафедри, перманентний особистісний і професійний розвиток членів колективу кафедри;
  • інтеграція навчальної, практичної та наукової діяльності задля виконання завдань з розвитку професійних компетентностей випускників кафедри;
  • моніторинг ділового середовища та економічної ситуації в Україні та світі для виявлення новітніх тенденцій на ринку праці та актуальних вимог до професіоналів у сферах маркетингу та менеджменту.

Колектив кафедри регулярно та послідовно працює над розвитком наукової діяльності кафедри, що сприяє стратегічному розвитку теоретичних і практичних надбань у сферах менеджменту і маркетингу.

У березні 2022 року було розпочато роботу над науковою темою – «Економіко-управлінські аспекти трансформації бізнесу та інноваційного розвитку в період російсько-української війни та післявоєнного відновлення» (березень 2022 – грудень 2026 року, № державної реєстрації 0122U200756). НДР є продовженням НДР «Формування конкурентних позицій бізнесу та територій в умовах глобалізаційного поглинання» (2018-2022 рр.).

Наукове дослідження спрямоване на розвиток та формування стратегічних аспектів позиціонування України як повноцінного учасника на міжнародній економічній арені на основі вдосконалення економіко-управлінських аспектів в сферах: інновацій, бренду, людського капіталу, лідерства в умовах нових можливостей та викликів воєнного та повоєнного періоду. Таким чином, найактуальнішим та відкритим питанням сьогодення є побудова  архітектури безпеки держави через ефективний менеджмент та підтримання і швидкі повоєнні відновлення економіки України. 

Студенти разом з науково-педагогічними працівниками беруть участь у різних видах маркетингових досліджень на провідних підприємствах Закарпатської області, що є практичною основою підготовки курсових проєктів та навчальних практик.

Кафедра бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту направляє студентів на проходження фахової (виробничої) практики згідно укладено в ДВНЗ «УжНУ» договорів з Департаментом економічного розвитку і торгівлі Закарпатської облдержадміністрації, ТОВ «ВЕЛЛ», ФОП Герзанич В.В. «Coral Travel», ТОВ «Фокстрот», Мережа аптек «ХустФарм», ТОВ «Гроклін-Карпати», ТОВ «МайПрофі Консалтинг», ТОВ «Тойота», ТОВ «Березнянка», АТ «Ощадбанк», ТОВ «Джейбіл Сьоркіт Лімітед Юкрейн», ТОВ «ЕНО Меблі ЛТД», ТОВ «ЗАКАРПАТІНВЕСТ», ТОВ «ІНТЕРУДКОММЕРЦ», ТОВ «КООПТРЕЙДІНГ», ТОВ «Стаф-Довге» тощо. Крім основних баз практики, студенти мають змогу проходити практичну підготовку за індивідуальними договорами, які укладаються з підприємствами за профілем обраної спеціальності. 

З ініціативи кафедри бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту в Ужгородському національному університеті постійно проводяться всеукраїнські та міжнародні конференції, онлайн-семінари, тренінги, воркшопи, круглі столи та наукові семінари для студентів, молодих вчених, викладачів та практиків. 

Професорсько-викладацький склад кафедри також бере участь в різноманітних вітчизняних та міжнародних проєктах, виступає в якості експертів та професійних лекторів, наприклад:  

  • обмін досвідом європейської інтеграції та транскордонного співробітництва між Норвегією, Росією та Україною (Проект «Україна-Норвегія», 2017 р. CBC01014); 
  • покращення технічних та освітніх можливостей для прискорення процесу на спільному українсько-словацькому кордоні («Проект «Україна-Словаччина», 2017 р. CBC01017); 
  • участь в якості експертів конкурсу «Громадська синергія: посилення участі громадськості в євроінтеграційних реформах», який фінансується Міжнародним фондом «Відродження» (2018 р.) та ін.
  • участь у проєкті «Підтримка регіонального діалогу в реформі освіти в Одеській, Чернівецькій та Закарпатській областях» за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» в рамках проєкту «Громадська  синергія» під егідою Української національної платформи Форуму громадянського суспільства Східного партнерства (2019 р)

У 2020 році укладено два міжнародні договори про партнерство, співробітництво та науковий обмін з такими провідними закордонними вузами як: 

  • Сілезький технологічний університет (Польща), кафедра прикладних суспільних наук факультету організації та менеджменту
  • Інститут технологій та бізнесу в Чеських Будейовицях (Чеська Республіка), кафедра менеджменту факультету корпоративної стратегії.

За останні роки кафедра бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту взяла участь у наукових міжнародних заходах:

  • Diugowanets O., Kurei O. (2022) Challenges of Ukrainian management and business in the conditions of war. Business ethics and sustainable development. Interdisciplinary theoretical and empirical studies. №4, 2022, Zabre. P.54-63. VIII MIĘDZYNARODOWA INTERDYSCYPLINARNA. KONFERENCJA NAUKOWA ROZWÓJ SPOŁECZNY WOBEC WARTOŚCI ETYKA – TECHNIKA – POŁECZEŃSTWO, 28-30 września 2022r. Wiśle
  • K. Shafranova, S. Zhukov, N. Kampov. Management and marketing technologies in the digital economy of tourism.. Інвестиції: практика та досвід, №19-20 жовтень 2022. С. 54-58. (Шафранова К.В., Жуков С.А., Кампов Н.С. Технології  менеджменту та маркетингу в цифровій економіці туризму.
  • O.Zarichna, O.Bochko. Logistical support of product supply services befor and during the Russian-Ukrainian war in Ukraine. VIII MIĘDZYNARODOWA INTERDYSCYPLINARNA. KONFERENCJA NAUKOWA ROZWÓJ SPOŁECZNY WOBEC WARTOŚCI ETYKA – TECHNIKA – POŁECZEŃSTWO, 28-30 września 2022r. Wiśle
  • G. Pruntseva, N. Popadynets, V. Bondarenko, I. Ivashchuk. O. Kopylyuk The Analysis of the Impact of Agricultural Investments on the Food Security System. International Scientific Conference on Sustainability in Energy and Environmental Science ISCSEES 2022, June 22-24, 2022, Ivano-Frankivsk, Ukraine.  URL: iscsees.nung.edu.ua
  • Cherlenyak Ivan, Tokar Marian, Communication models and digital technologies for consolidation of territorial communities: challenges of decentralization in Ukraine VII International Interdisciplinary Scientific Conference SOCIAL DEVELOPMENT TOWARDS VALUES ETHICS –TECHNOLOGY – SOCIETY (Польща).
  • Diugowanets, O. & Kurei, O. (2021) Business Transformations Trends In Modern Global Economy. Business ethics and sustainable development. Interdisciplinary theoretical and empirical studies. №4 URL: https://euslugi.polsl.pl/Dokument/Find/e092e3f3-85ae-44c2-8073-6e7688604358/Slaskie-Centrum-Etyki-Biznesu-i-Zrownowazonego-Rozwoju/2021_4/Etyka-biznesu-4-2021-Diugowanets--Kurei.pdf
  • Zarichna O. Advantages of using direct marketing in the sales activities of the enterprise. VII INTERNATIONAL INTERDISCIPLINARY SCIENTIFIC CONFERENCE “SOCIAL DEVELOPMENT TOWARDS VALUES ETHICS – TECHNOLOGY – SOCIETY” 22-24.09.2021.
  • Olena ZARICHNA Quality of product - the key to successful marketing activities of the enterprise/Olena ZARICHNA //VI MIĘDZYNARODOWA INTERDYSCYPLINARNA. KONFERENCJA NAUKOWA ROZWÓJ SPOŁECZNY WOBEC WARTOŚCI ETYKA – TECHNIKA – POŁECZEŃSTWO, 24-26 września 2020r. Wiśle
  • Sviatoslav Zhukov, Diugowanets O. International marketing of transnational corporations in the focus of the process of global regionalization (Sekcja VII – anglojęzyczna on-line). VI Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa: Rozwój Społeczny Wobec Wartości. Etyka – Technika – Społeczeństwo,Wisła, 24-26 września 2020 r.
  • Bondarenko V., Diugowanets O., Kurei O. Business plan as a basis for the successful investment management / Journal ‘Business Ethics and Sustainable Development. Interdisciplinary Theoretical and Empirical Studies’. (VI MIĘDZYNARODOWA INTERDYSCYPLINARNA. KONFERENCJA NAUKOWA ROZWÓJ SPOŁECZNY WOBEC WARTOŚCI ETYKA – TECHNIKA – POŁECZEŃSTWO, 24-26 września 2020r. Wiśle).
  • Bondarenko V., Butusov O., Kurei О.,&Fedurtsia V. The system of methodical and organizational support for monitoring the competitiveness of regions in current conditions. Regional Sustainable Development through Competitiveness, Innovationand Human Capital: Proceedings of the 6-th International Conference (Carei, Romania, 6-9 November 2019) / coord.: Olimpia Neagu. Cluj-Napoca: Risoprint, 2019. Р.29-44.

 

Відповідальний за інформацію: Дюгованець Олеся Михайлівна
Дата оновлення сторінки: 12.01.2023